تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

در نظر سنجی تیلار شرکت کنید

هفته نامه تیلار در نظر دارد به مناسبت انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی هر هفته با طرح یک موضوع یک نظر سنجی عمومی برگزار نماید. 

شما می توانید با مراجعه به آدرس هفته نامه دراین نظر سنجی شرکت کنید. 

نتیجه نظر سنجی نیز از این هفته در بخش شنیده های انتخاباتی درج خواهد شد.  

خواهشمندم هر کس فقط یک بار در نظر سنجی شرکت کرده و به دور از احساسات نظر خود را اعمال نماید.

tilar-news.ir

اینجا تالش است

به نظر بنده انتخابات در تالش با همه جای ایران متفاوت است.دوباره تکرار میکنم انتخابات در تالش با همه جای ایران متفاوت است و بر این عقیده ام تاکید دارم وبرای گفته ام دلایلی.و این تفاوت به خاطر آب و هوا و موقعیت جغرافیایی وداشتن کوه و جنگل و دریا نیست.

انتخابات در تالش با همه جا متفاوت است چون فقط در شهر تالش اتفاق می افتد که مردم تنها در زمان انتخابات شریف شوند،تنها در شهر تالش کاندیداها نزدیک انتخابات خیر شده و مدرسه و مسجد می سازند.

در شهر تالش با وجود شرکت تاکسی رانی و در اختیار داشتن ساختمانی به زیبایی خانه جوان که فقط نامش متعلق به جوانان است، در دست مدیر شرکت تاکسیرانی  آقای نماینده برای دان وام به رانندگان تاکسی که بعد از سه دوره نمایندگی تازه به یاد آنها افتاده،آنها را به ورزشگاه کشانده تا دعوت به تماشای بازی فوتبالی کند که خود مدیر عامل آن تیم می باشد تا شاید یک ملیون وام که با سود چند درصد پس گرفته می شود دوایی بردردهای بیشمار رانندگان نماید.

در شهر تالش فقط نامزدهای انتخاباتی از چند ماه قبل شروع به تبلیغات می کنند حتی این تبلیغات آنها به مجالس ترحیم نیز کشیده می شود.مجالس ترحیمی که  میزبان کاندیداها و یمین و یسار هایشان است در شرایطی که نه خانواده متوفی آنها را می شناسد و نه کاندیدا آن خانواده را.

فقط در تالش سفره های شام برای جلب نظر مرم هر شب با محتویات ماهی و مرغ، پهن است و طالب مردم.

فقط در تالش، تهران نشینان که در مشکلات و سختی ها در تالش دیده نشده اند میل رفتن به بهارستان آنها را به تالش می کشاند.

در تالش هر شخصی که کارشناسی ارشد دارد و یا ندارد وارد انتخابات شده و خود را برنده می داند و به هیچ وجه راضی به کنار کشیدن به سود دیگری نیست،در تالش است که کاندیدایی که دوره قبل از 153 هزار رای فقط چند صد رای کسب کرده دوباره قصد شرکت در انتخابات را دارد.

فقط در تالش است که نماینده ای به خاطر رد صلاحیت شدن محبوبیت پیدا میکند و مردم در این انتظارند تا به شخص مورد حمایت او رای دهند.در تالش است که مردم از نماینده انتظار کشیدن آب و گاز و آسفالت کردن خیابان را دارندو برای این کار از وی تقدیر میکنند و برایش پرده می نویسند.

تنها در تالش بود که بعد از گذشت دو دوره از عملکرد نماینده دکترایی که در ضمینه جامعه شناسی تحصیل کرده،وسالها در کنار مردم بوده بازهم از نماینده حمایت کرد در شرایطی که نزدیک به 70 % مردم در آن دوره به نماینده رای ندادند و همان یار قدیم نماینده این بارقصد دارد در مقابل او بایستد و از مردمی یاری می خواهد که دردوره پیش مقابل 104 هزار نفر از آنان ایستاد.

در تالش است که همه ذوق رسیدن زمان انتخابات را دارند در شرایطی که وقتی من از همکلاسی فومنی خود راجع به انتخابات و وضعیت بهروزی فر(فرماندار سابق تالش که قصد شرکت در انتخابات آن حوزه را دارد) می پرسم اعلام بی اطلاعی می کند در شرایطی که حتی کودکان تالشی که به سن قانونی برای رای دادن نرسیده اند منتظر تایید صلاحیت ها هستند و در ذهنشان انتخابات تالش را تحلیل می کنند.

در تالش است که کاندیدایی که دوره پیش خود را برنده انتخابات می دانست و به مردم قول داده بود حق آنها را بگیرد و در صورتی که این کار را نکند از تالش خواهد رفت،دوباره قصد شرکت در انتخابات را دارد.

در تالش است که کسی برای شورای شهر رای کافی نمی آورد و خود را نامزد انتخابات مجلس میکند.

این ها همه در تالش است و در هیچ جای دیگر نیست،پس با این وجود انتخابات تالش با همه جا متفاوت است مردم تالش آگاه باشید و درست انتخاب کنید.

 به امید پیروزی مردم تالش در 13 اسفند با انتخاب فردی لایق.

حضور یک زن در انتخابات

کسی که مثل هیچ کس نیست 

هرروز شاهد ظهور چهره ای جدید در صحنه انتخابات تالش هستیم و دیگر تعداد آنها از دستمان خارج شده است اما این بار کاندیدایی اعلام حضور نموده است که از چندین جهت با بقیه متفاوت است. 

نسرانه ذوالفقاری چهره جدیدی است که در بین این همه چهره های بزرگ و کار بلد انتخابات به خود جرات داده تا در انتخابات شرکت کند.ایشان از اهالی منطقه شیخ نشین شاندرمن می باشد و پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی در رشته فلسفه و تدریس چند ساله در دانشگاه به درخواست جوانان منطقه پاسخ مثبت داده و وارد انتخابات شده است. 

همچنین خانم ذوالفقاری با همراهی مشاوران اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و خصوصا زنان وارد میدان شده است.

ضمنا" او از دیدگاه اصلاح طلبانه برخوردار است و اگر بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند،شاید تنها کاندیدای اصلاح طلب این دوره در حوزه انتخابی تالش بزرگ باشد. 

شاید چیزهایی که او را از سایرین متمایز کرده است اصلاح طلبی و انتقاد او از دولت و مجلس می باشد. 

اعضای هیات نظارت بر انتخابات تالش مشخص شد

طی حکمی از سوی شورای نگهبان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تالش مشخص شد. 

در این حکم عمران نعمت اللهیان به عنوان رئیس هیئت نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس انتخاب شده است همچنین تاج الدین غلامی و کاوس کرمی جزء‌اعضای این هیئت هستند. 

ازطرفی از سوی دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات گیلان اعضای هیئت نظارت در بخش های شهرستان تالش به این شرح اعلام شدند 

کرگانرود: لطف الله نظیری رییس و محمد خماری و داود فیروزان عضو هیات

حویق: سیدنظام موسوی رییس و خلیل مصلحتی و علی راسخی عضو هیات

بخش اسالم: پرویز قربی رییس و کرامت سلیمان نژاد و سجاد شیلاتی عضو هیات.