تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

فرماندار تالش استعفا داد

 خلیل بهروزی‌فر که در دولت نهم و دهم فرماندار تالش بود، ظهر دیروز تقاضای بازنشستگی وی برای حضور در انتخابات مجلس نهم مورد موافقت مراجع ذی‌ربط قرار گرفت و به طور رسمی بازنشسته می‌شود و در ساعات آینده استعفای رسمی وی از سمت فرمانداری تالش تقدیم استاندار گیلان می‌شود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، بهروزی‌فر که عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است با دعوت گروه‌های مردمی، شورای اصولگرایان گیلان و جمعی از رزمندگان، دانشجویان، متخصصان و اقشار مختلف مردم شهرستان‌های فومن و شفت از دو ماه پیش درخواست بازنشستگی خود را تقدیم سلسله مراتب فرماندهی سپاه کرد و به درجه بازنشستگی نایل آمد.

خلیل بهروزی‌فر گفت: با توجه به کاندیدا شدن بنده برای حضور در انتخابات مجلس بر اساس قانون باید از سمت فرمانداری این شهرستان استعفا می‌کردم.

وی گفت: از مردم شهیدپرور تالش و به‌ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، امام جمعه نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس و مسئولان اداره‌ها و نهادهای این شهرستان که در مدت تصدی مسئولیت فرمانداری تالش با بنده همکاری و پشتیبانی داشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم روزی پاسخ محبت‌های این مردم را با حضور در جایگاه قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی برای قوانین حمایتی از بخش کشاورزی و صنعت گیلان که دغدغه تمام مردم این استان است، بدهم.


منبع:شمال نیوز

آخرین اخبار انتخاباتی تالش

آخرین اخبار انتخاباتی حوزه تالش بزرگ 

خبر اول مربوط به کاندیداتوری سید شهرام صفوی است. گویا سید شهرام صفوی که مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه تیجره است قصد شرکت در انتخابات دوره نهم را دارد. 

ساسان شکری کجاست؟ ساسان شکری که از نامزدهای دوره قبل بودو خیلی زود کار  

تبلیغاتی اش را آغاز کرده بود چند هفته ای هست که به تالش نیامده و مشغول فعالیت نیست. 

منصور یوسفی همچنان پیشتاز: دکتر منصور یوسفی همچنان سخت مشغول تبلیغات است و توانسته گوی رقابت را از سایر کاندید ها برباید اما او که در زمان انتخابات شورای شهر(در زمان دولت اصلاحات) خودرا اصلاح طلب معرفی کرده بود آیا می تواند تایید صلاحیت بگیرد؟ باید منتظر ماند . 

تالش همچنان با یک نماینده:تالش بزرگ با دارا بودن حدود یک چهارم مساحت گیلان در دوره نهم هم یک نماینده در مجلس خواهد داشت.با این اوصاف عزیزانی که کاندید شدنشان منوط به افزایش تعداد نماینده تالش بود را دیگر در این دوره نخواهیم دید. مهندس مجید نیکخو و سیده رقیه اطهری از جمله این افراد بودند. 

دکتر دوستار کنار  میکشد؟دکتر محمد دوستار رئیس سابق دانشگاه پیام نور گیلان از انتخابات کناره گیری می کند. این مطلبی بود که از زبان یکی از هم محلی های آقای دکتر شنیدیم البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

موسیقی تالشی در بلاروس

آرمین فریدی و ثبت موسیقی تالشی 

 

آرمین فریدی آهنگساز تالشی که همراه گروه خود در مینسک بلاروس حضور داشت؛جلد نخست کتاب موسیقی تالشی را روانه بازار کرده است. به گزارش ایران این پژوهشگر در روزهای گذشته با گروه کادوس که متشکل از هنرمندان تالش گیلان است در پایتخت بلاروس به اجرای قطعات بومی این منطقه پرداخت که البته با استقبال مخاطبان همراه بود.وی در خصوص آخرین فعالیت های هنری خود به ما گفت:جلد نخست موسیقی تالشی به همراه ۴ سی دس منتشر شده است. این اثر پژوهشی حاوی ۱۰۰ قطعه از ترانه های تالشی است که در قالب نت آوانگاری شعر ترجمه و نمونه صوتی هر ترانه ارائه شده است. فریدی تاکید کرد:این اثر که جلد اول از مجموعه موسیقی تالشی است به ثبت و ضبط مقام ها و آواهای این منطقه می پردازد.گفتنی است در اجرای گروه کادوس در بلاروس استاد قسمت خانی هم به اجرای آواها و ترانه های تالشی پرداخت. وی چند دهه است که در این حوزه فعالیت می کند. 

منبع:روزنامه ایران