تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

اخبار انتخابات

محمود شکری برادر ساسان شکری پا پیش گذاشت.ساسان شکری از کاندیدهای دوره پیش که از چند وقت پیش خود را برای حضور در انتخابات نهم آماده میکرد به علت نداشتن مدرک فوق لیسانس نتوانست در این دوره از انتخابات شرکت کند و برادرش محمود شکری که قصد شرکت در حوزه رشت را داشت وارد انتخابات تالش شد. 

نعمت الله اصلانی دیگر کاندید دوره قبل این دوره نیز قصد شرکت در انتخابات را دارد. اصلانی را در مجالس ترحیم آخر هفته میتوان دید. 

گویا حاج رضا حقجو مشکل مدرک تحصیلی خود را حل نموده است.او که مدتی بود خبری ازش نداشتیم دوباره فعالیتش را آغاز نموده است. 

دکتر یوسفی مرد خستگی ناپذیر انتخابات این دوره فعال ترین کاندید است.و جلسات زیادی را در مکان های مختلف تالش بزرگ برگزار می کند.  

نماینده فعلی نیز همچون یوسفی با انرژی زیادی مشغول فعالیت است.

شنیده ایم حسن زاده دوباره قصد شرکت در انتخابات را دارد. 

گویا حاج عسگر اسلامدوست نیز می خواهد در انتخابات شرکت کند.اسلامدوست نماینده دوره ششم. دو دوره است که به خاطر عدم تایید صلاحیت نمی تواند وارد صحنه شود.شنیده ایم یکی از سران کشور در تلاش است برای او تایید صلاحیت بگیرد.اسلامدوست اگربتواند وارد انتخابات شود معادلات انتخاباتی تالش بزرگ را تغییر وتحول می دهد.

نخستین برداشت برنج در گیلان


اولین برداشت برنج در گیلان در شهرستان صومعه سرا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری گیلان نیوز علیرضا پسندیده کشاورز روستای نفوت شهرستان صومعه سرا که در ششم اردیبهشت ماه اقدام به نشاء برنج کرده بود توانست پس از گذشت 86 روز خوشه های برنج از نوع محلی حسنی زودرس را برداشت کند.

وی که دارای یک هکتار زمین شالیکاری می باشد 3 هزار متر از اراضی خود را به کشت برنج پرمحصول از نوع حسنی زودرس و بقیه را به کشت ارقام محلی از نوع هاشمی و علی کاظمی اختصاص داده است.

لازم به یادآوریست شهرستان صومعه سرا با داشتن 28 هزار هکتار اراضی شالیکاری و تولید 78 هزار تن برنج سفید رتبه دوم استانی و سوم کشوری در زمینه تولید برنج را داراست.

استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد.

دوست جلالی فرماندار شد محمد پور شهردار

  

  شاید در نوع خود کم نظیر بود که در فاصله کم شهردار و فرماندار شهرستان هر دو انصراف دادند، ولی این دو اتفاق در فاصله زمانی اندکی از یکدیگر رخ داد. خلیل بهروزی فر که از چندوقت پیش خود را برای شرکت در انتخابات حوزه فومن آماده کرده بود طبق قانون انتخابات از سمت خود انصراف داد،و از طرفی دیگر مهندس عباسقلی زاده نیز به عنوان مدیر کل امور شهری و شوراهای استان اردبیل انتخاب شده و از سمت شهرداری انصراف داد.اعضای شورای شهر در جلسه ای که صبح پنجشنبه 23/4/90 تشکیل دادند، ضمن موافقت با انصراف مهندس عباسقلی زاده،مهندی حسن محمدپور را به عنوان شهردار جدید تالش معرفی کردند. محمدپور پیش از این کارمند شهرداری بود.  

همچنین روز دوشنبه 27/4/90 در جلسه ای که با حضور معاون استاندار و نماینده وسایر مسئولین در فرمانداری تالش برگزارشد، رضا دوست جلالی به عنوان فرماندار شهرستان تالش انتخاب شد.دوست جلالی پیش از این فرماندار رودسر بود.  

حدود یک ماه پیش نیز با انصراف دکتر یوسفی از سمت ریاست  دانشگاه پیام نور،هاشمی به عنوان رییس دانشگاه انتخاب شد. 

ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای این عزیزان، امید است تداوم تغییر مدیران باعث عوض شدن نماینده نیز بگردد و مردم در اسفند 90 فرد لایق تری را به عنوان نماینده انتخاب کرده و به مجلس بفرستند.به امید آن روز... 

             

             خدایا چنان کن سر انجام کار                      تو خشنود باشی و ما رستگار