تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

انتخابات

گردونه انتخابات روز به روز هیجان انگیز تر از قبل می شود  

کاندید های حوزه انتخابی تالش بزرگ سخت مشغول به فعالیت و جمع کردن آرا برای خود هستند در این بین:

نماینده فعلی با دارو دسته هایش که بیشترشان جوان هستند در تعطیلات آخر هفته به دید و بازدید و برگزاری جلسات می پردازد.   

دکتر یوسفی که در این روزها بیشتر از بقیه نام او شنیده می شود از حمایت دانشجویان پیام نور بی نصب نمانده و با حمایت آنها مشغول به فعالیت است. 

ساسان شکری یکی دیگر از کاندید های این دوره که در دوره قبل نتوانست به مجلس راه پیدا کند دوباره قصد شرکت در انتخابات را دارد.شکری با دید و بازدید و شرکت در مجالس ترحیم از کاندید های فعال این دوره به شمار می آید 

مصلحت آفتابی هم یکی دیگر از کاندید های دوره قبل که در وزارت آموزش و پرورش مشغول به خدمت است در تعطیلات آخر هفته به تالش آمده و بیشتر جلسات خود را در میان فرهنگیان برگزار می کند تا نظر آنها را به سمت خود جلب کند و در این راستا نیز تقریبا موفق بوده است. 

شنیده ها 

شنیده ایم احسن اله رادمهر از کاندیدهای ساکن پونل جلسات متعددی در شهرستان رضوانشهر برگزار کرده و به دیدار مردم در این شهرستان میرود. 

شنیده ایم حسین نیرومند که از اهالی شاندرمن است و در رضوانشهر مشغول به کار می باشد  در شهر های رضوانشر و ماسال و شاندرمن و روستاهای اطراف از آرای خوبی برخوردار است. 

شنیده ایم هنوز شرکت کردن مجتبی عر فانی در این دوره انتخابات قطعی نشده و همچنین شنیده ایم که ایشان در اوایل اردیبهشت در تهران با تالشان مقیم تهران جلساتی داشتند که به نظر می رسد ایشان موفق به جلب کردن نظر تالشان مقیم تهران نشده اند. 

شنیده ایم رحیم فرهنگ وارد عرصه انتخابات شده و شروع به فعالیت کرده است. ایشان قضات دادگستری می باشد و دانشجوی دکترا است. 

روز معلم

 ای که الفبای زندگی را از سر چشمه نگاهت آموختم روزت مبارک

روز معلم را به تمامی معلمان و استادان تبریک عرض کرده و از خداوند منان برای این عزیزان زحمت کش موفقیت روز افزون خواستارم. 

و از همین جا تشکر میکنم از تمامی معلمان و اساتید  که چه در زمینه علمی و چه در زمینه زندگی  همیشه راهنمای من بودند و راه زندگی را به من آموختند. 

دروغ ۱۳ ماهنامه تالش به واقعیت مبدل شد

   

امروزوقتی به خیابان رفته بودم؛جلوی باجه روزنامه فروشی چندلحظه مکث کردم و به مجله ها وروزنامه ها نگاه کردم اما جای یک مجله خالی بود؛آری آن جای ماهنامه تالش بود. 

باخودم گفتم اگر قرار بود ماهنامه تالش منتشر شودعکس روی جلدش چه می شد؟ شهرام آزموده در قسمت یادداشتهای سردبیر چه می نوشت؟آیا در قسمت شنیده ایم که... اخبار جدید انتخابات چاپ می شد؟پیامک چه؟و... 

تک تک صفحات را در ذهنم مرور کردم؛یک هفته نامه تیلار ویک هفته نامه اطهر خریدم و به سمت خانه آمدم.وقتی به خانه رسیدم؛مجله های تالش را برداشتم تا به یاد گذشته آنها را مرور کنم. 

شماره ۴۱ را ورق می زدم که در صفحه ۲۸ یک مطلب نظرم را جلب کرد. 

                                        دروغ ۱۳ ماهنامه تالش 

یکی دو روز مانده به سیزده فروردین سال ۸۸ در وبلاگ ماهنامه تالش متنی را نوشتیم که در آن خبری مبنی بر عدم انتشار ماهنامه به شرح زیر آمده بود. 

                                 «ماهنامه تالش دیگر منتشر نمی شود» 

بدینوسیله به اطلاع خواندگان ماهنامه تالش و همه همراهان این وبلاگ می رسانیم که ماهنامه تالش دیگر منتشر نمی شود. 

یکی از نزدیکان شهرام آزموده سردبیر ماهنامه تالش که نخواست نامش ذکر شود گفت:سر دبیر ماهنامه تالش در یک جمع خصوصی با همکاران خود از ادامه انتشار این نشریه اعلام خستگی نموده ومشکلاتی چون نداشتن خواننده و برگشت ۹۹ درصدی شمارگان ونسخ نشریه را بزرگترین عامل تعطیلی این ماهنامه اعلام نموده است وی در ادامه افزود:ادامه روند انتشار ماهنامه تالش بستگی به نظرات خوانندگان آن نشریه دارد که می توانند با خواندن این مطالب نظراتشان را درباره این پست بنویسندو دیدگاه های شان را درباره انتشار و یا عدم انتشار ماهنامه تالش بیان نمایند.چرا که با بررسی دیدگاهها و نظرات خوانندگان ممکن است درباره این تصمیم تجدید نظر صورت گیرد. 

اما اکنون که حدود دو سال از انتشار آن شماره می گذرد مدتهاست که  دیگر ماهنامه تالش چاپ نمیشود اما دلیلش نه خستگی سردبیر است نه نداشتن خواننده و نه بر گشت ۹۹درصدی شماره و نسخ. 

امروز تالش دیگر چاپ نمی شود چون به مشکلات با سراحت می پرداخت عده ای را تیتر نمی کردو مشکلات را به تحریر در می آورد . 

دکتر شریعتی می گوید: به من بگو نگو ؛نمیگویم.اما نگو نفهم که من نمیتوانم نفهمم من میفهمم. آری تالش تعطیل شد چون نمیتوانست نفهمد تالش می فهمید. 

و امروز تالش تعطیل شدو دیگر منتشر نمی شود اما هیچ گاه از ذهن خوانندگان بیرون نخواهدرفت. 

به گفته کوروش بزرگ:انان که با افکاری پاک و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند را هرگز هراسی از فراموشی  نیست چرا که جاودانند. 

پس ای ماهنامه تالش تو را هراسی نباشدچرا که همیشه در ذهن خوانندگان جاویدی.