تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

نخستین برداشت برنج در گیلان


اولین برداشت برنج در گیلان در شهرستان صومعه سرا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری گیلان نیوز علیرضا پسندیده کشاورز روستای نفوت شهرستان صومعه سرا که در ششم اردیبهشت ماه اقدام به نشاء برنج کرده بود توانست پس از گذشت 86 روز خوشه های برنج از نوع محلی حسنی زودرس را برداشت کند.

وی که دارای یک هکتار زمین شالیکاری می باشد 3 هزار متر از اراضی خود را به کشت برنج پرمحصول از نوع حسنی زودرس و بقیه را به کشت ارقام محلی از نوع هاشمی و علی کاظمی اختصاص داده است.

لازم به یادآوریست شهرستان صومعه سرا با داشتن 28 هزار هکتار اراضی شالیکاری و تولید 78 هزار تن برنج سفید رتبه دوم استانی و سوم کشوری در زمینه تولید برنج را داراست.

استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
جلیل سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ب.ظ

شنیده ام رییس پیام نور تالش عوض شده. میشناسیدش؟

درود دوست عزیز از اینکه به وبلاگ من سر زدید متشکرم.
بنده اطلاع زیادی ندارم فقط می دانم آقای هاشمی رئیس دانشگاه شده اند و طبق شنیده هایم ایشان فوق لیسانس حسابداری هستند. اینکه قبلا کجا بودند واهل کجا هستند نمی دانم.
با سپاس فراوان:فرید حبیبی شکردشت

دوست یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:28 ق.ظ

لطفا بفرمایید برنج حسنی زود رس همان برنج حسنی قدیم است که در تالش منقرض شد؟بنظرم حسنی عالیترین برنج است و چند سال است دنبال ان می گردم یادش بخیر عطر و طعم کته پلو برنج حسنی. لطفا بزرگواری ودر وبلاگ مرقوم فرمایید تا اگر همان باشد برویم و بخریم

درود دوست عزیز
احتمالا همان باشد من اطلاعات زیادی راجع به آن ندارم و همان طور که نوشته بودم مطلب را از سایت خبری شمال نیوز برداشتم صرفا جهت اطلاع همشهریان.
متشکرم

فرید حبیبی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ب.ظ

ضمن عرض پوزش اعلام میکنم مطلب(نخستین برداشت برنج) را از سایت خبری گیلان نیوز برداشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد