تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

آخرین اخبار انتخاباتی تالش

آخرین اخبار انتخاباتی حوزه تالش بزرگ 

خبر اول مربوط به کاندیداتوری سید شهرام صفوی است. گویا سید شهرام صفوی که مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه تیجره است قصد شرکت در انتخابات دوره نهم را دارد. 

ساسان شکری کجاست؟ ساسان شکری که از نامزدهای دوره قبل بودو خیلی زود کار  

تبلیغاتی اش را آغاز کرده بود چند هفته ای هست که به تالش نیامده و مشغول فعالیت نیست. 

منصور یوسفی همچنان پیشتاز: دکتر منصور یوسفی همچنان سخت مشغول تبلیغات است و توانسته گوی رقابت را از سایر کاندید ها برباید اما او که در زمان انتخابات شورای شهر(در زمان دولت اصلاحات) خودرا اصلاح طلب معرفی کرده بود آیا می تواند تایید صلاحیت بگیرد؟ باید منتظر ماند . 

تالش همچنان با یک نماینده:تالش بزرگ با دارا بودن حدود یک چهارم مساحت گیلان در دوره نهم هم یک نماینده در مجلس خواهد داشت.با این اوصاف عزیزانی که کاندید شدنشان منوط به افزایش تعداد نماینده تالش بود را دیگر در این دوره نخواهیم دید. مهندس مجید نیکخو و سیده رقیه اطهری از جمله این افراد بودند. 

دکتر دوستار کنار  میکشد؟دکتر محمد دوستار رئیس سابق دانشگاه پیام نور گیلان از انتخابات کناره گیری می کند. این مطلبی بود که از زبان یکی از هم محلی های آقای دکتر شنیدیم البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

نظرات 4 + ارسال نظر
تالشی دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:27 ق.ظ

بطور اساسی اقای یاری در اثر امدن چند نفر رای خراب کن و استفاده از اختلافات رقبایش تا کنون رای اورده که باز هم اگر هرکسی جایگاه خودش را نداند به نفع دیگری کنار نکشد و ۵ هزار رای بیاورد ارا تقسیم شده واقای یاری برنده خواهد شد

پاسخنامه جالب سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ق.ظ http://askarslamdoost.blogfa.com/post-28.aspx

با توجه به مطالب درج شده در سایت آقای بهمن محمدیاری در خصوص عملکرد مقایسه ای نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی توضیحاتی به شرح ذیل اعلام می دارم


۱-به لحاظ دسترسی که ایشان به آمار و اطلاعات در مجلس دارند.اعداد مربوط به خودشان راپررنگ تر و آمار و ارقام مربوط به عملکرد دیگران را نادیده می گیرند. که جای بسی تعجب و شگفتی است.

۲- بر فرض اینکه ایشان از این عملکرد برخوردار باشد بازتاب و اثرات آن در ایجاد تحول در منطقه چه بوده است؟

۳- مردم شریف سه شهرستان در جریان انجام حتی یک کار اساسی و زیر بنائی که جزء امور مهم مربوط به عملکرد یک نماینده است را در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در سطح سه شهرستان شاهد نبوده اند . مگر انجام یکسری مکاتبات کذائی و بی نتیجه(البته صحت و سقم مکاتبات نیز معلوم نیست)

۴- با وجود سمت گیری خوب دولت در انجام کارهای مهم و اساسی در سطح استانها وشهرستانها و با توجه به درآمد بسیار مناسب نفت.دریغ ازپیگیری ،شروع وانجام یک کار اساسی در سطح سه شهرستان توسط نماینده دوره هفتم .مگر کاری که انجام آن ریشه در دوره گذشته و یا دوره های سوم و چهارم دارد مثل سد شفارود و غیره

۵- نه تنها کارهای مهم و اساسی در دوره هفتم پیگیری و انجام نشده است بلکه تعداد قابل توجهی از پروژه های فعال در دوره گذشته نیز به دست فراموشی سپرده شد. و یا با تاخیر وتعلل مواجه گردید مثل تاخیر در انجام اتوبان رضوانشهر به تالش و تالش به آستارا که در سال ۱۳۸۲ شروع شده و حداکثر تا پایان سال ۱۳۸۵ می بایست تمام می شد.مثل کارخانه کمپوست(تبدیل زباله به کود) که تاکنون باید به اتمام می رسید. همانند احداث ساختمان دانشگاه آزاد که حداکثر تا سال ۱۳۸۵ می بایست تمام می شد. همچنین تعداد رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد که حداقل می بایست تاکنون به سی رشته تحصیلی افزایش پیدا می کرد که در همان ۴ رشته زمان افتتاح در سال ۱۳۸۲ باقی مانده است. احداث ساختمان تیز هوشان که اکنون می بایست به بهره برداری می رسید. پیگیری تاسیس پالایشگاه که تاکنون می باید به مراحل مناسبی می انجامید که آنهمه زحمات کشیده شده در این رابطه عقیم ماند.

۶- ایشان به نطقها و مذاکرات در مجلس اشاره کرده اند .من می گویم.نه تنها آن نطقها صوری بوده و دردی را از جامعه درمان نکرده است. بلکه به خاطر نادرست بیان کردن عناوین و واژه ها باعث مخدوش شدن آبروی تالش بزرگ شد.ای کاش زبان در دهان می گرفت و خاموش می ماند و کلمات غلط بر زبان جاری نمی کرد. و مردم ایران به این تصور نمی رسیدند.که اهالی شهرستان بزرگ تالش تا چه اندازه بی سواد هستند که نماینده آنها در نطق خود. کلمات را غلط ادا می کند.نمونه امر اینکه در بحث تامین اعتبار برای ترمیم مدارس در سطح کشور ایشان به جای اینکه بگویند این اعتبار را نباید به امور دیگر تسرّی داد در تریبون مجلس که در ایران و چه بسا در دنیا پخش می شود. می گویند.نباید این اعتبار را به امور دیگر تسریع داد. که موجبات بهت و تعجب همگان خصوصاٌ نمایندگان را برانگیخته بود.

۷- مشارالیه به انجام آسفالت راههای روستائی افتخار میکند جهت مزید استحضار مردم شریف عرض می کنم تامین اعتبار آسفالت راه های روستائی هیچگونه ارتباطی به ایشان ندارد. اوّلاٌ بزرگترین مشکل آسفالت راه های روستائی در سطح شهرستان نبود کارخانه آسفالت بود. که آنرا با مشقت بسیار زیاد در سال ۱۳۸۲ مستقر کردیم. ثانیاٌ اعتبار آسفالت راه های روستائی عمدتاٌ از ۲٪ درآمدهای نفت است که اگر شهرستانی ،نماینده و حتی فرماندار هم نداشته باشد. این اعتبار مثل حقوق و مستمری یک کارمند که به حساب آن واریز می شود.به شهرستان جاری و ساری می گردد و دولت در پرداخت آن بر اساس شاخص و قدر السهم اقدام می نماید. حتی از ارائه دیناری از آن دریغ نمی نماید.نامبرده چه بسا در انجام بعضی از این پروژه ها که دخالت خود را اثبات نماید اثر منفی گذاشته و یا در کم وکیف و تسریع در زمان اجرای آن تاخیر وتعلل ایجاد کرده است تا به نام خود تمام نماید.


۸- اینجانب به هیچ وجه قصد تحقیر و یا اهانت به کسی را ندارم این موارد صرفاٌ در پاسخ به اظهار نظرهای نادرست و خلاف واقع و عوام فریبانه ایشان در سایت مربوطه یا در سخنرانی هایشان ابراز شده است که از شان یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که باید عصاره فضائل مردم باشد بدور است

نوشته شده توسط | لینک ثابت | 12 نظر

رحمان سعادتی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ق.ظ

باسلام به نویسنده وبلاک وعرض خسته نباشیدبه برادربزرگوارجناب محمدیاری که مشهوداست دراین چنددوره درست است وظیفه نمایندگی راانجام نداده لیکن زحمت فراوانی متقبل شده که طرحهای نیمه تمام ملی رابنام خوددرتبلیغات انتخاباتی منظورفرموده وازقدیم گفته اندهیچ اش فروشی به دوغ خودش ترش نمیگویداین حقیربیش از۸۰ سال دارم اعتراف میکنم شعورسیاسی ندارم علیهذابرادرانه به اقای یاری وصیعت میکنم که تاریخ مصرف اش برای نمایندگی تمام شده است یست های فراوانی برای ایشان درکشوروجودداردکه براحتی ازعهده اش برمی ایدگرچه ممکن است کم درامدباشدزیرابرای خدمت صادقانه خوب است اجازه بدهدیک فردلایق ترازتجارب این بزرگواراستفاده نموده چندصباحی به منطقه خدمت نمایدواین حرف وحدیث های بحق انتقادی هم یشت سرش نباشدیک لحظه هم شده خودوخانواده محترم اش که برای کلیه تالش هاعزیزندوارث نمایندگی تالش تصورنکندباارزوی تطمیع برای طرفداران وارزوی توفیق روزافزون درسنگردیگربرای جناب یاری ازخداوندناظرخواستارم

هم وطن سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ب.ظ

متاسفانه ماهمبشه خبرنادرست ازبیشترکاندیداهای محترم دریافت کردیم خصوصاازمحمدیاری که خوشبختانه تاریخ مصرف اش تمام شده حالیه اب درهاون میکوبدازهمه مهم ترخانواده اطهری رااقای یاری بخاطرمطامع خودبزرگش کردمرحوم بدربزرگ اطهری بسرعموی سیدجعفربیشوری خلخال بودبس ازشکست بیشوری ازخلخال به تالش هجرت کردندبدربزرگ بنده درروستای مریان خانه محوطه اش رادرقالب اجاره حبه ای بهش دادکه حالاغاصبانه صاحب شده اندنسل بعدی زاویه خلخال رابشت سرگذاشته بس وندمریان دارندخاینین ملیت خودومردم تالش هستندگذشته گان چراغ راه اینده گان هستندمتاسفانه ماتوجه ای نداریم تاشکست بخوریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد