تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

انتخابات نهم در تالش

مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که به طور مستقیم با رای مردم انتخاب می گردد تشکیل می شود و این انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار می شود. 

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۰ برگزار می شود. 

حوزه انتخابی تالش بزرگ (با سه شهرستان تالش رضوانشهر و ماسال) با جمعیتی بالغ بر۳۰۰ هزار نفر وگستردگی از شمال تاجنوب حدود ۲۰۰ کیلومتری که از آستارا تا فومن کشیده شده است یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین حوزه های انتخابی کشور است.انتخابات مجلس از قدیم الایام در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده وهست.در این دوره نیز مانند ادوار گذشته کاندیدهایی از بخشهای مختلف اعلام آمادگی کرده و سخت مشغول یارگیری هستند و مردم نیز هرکس با فکر و اندیشه خود به سمت کسی می روندو بیشترشان خواهان گذر از وضع فعلی هستند. اما چرا مردم تصمیم به تغییر دارند؟ چرا مردم می خواهند در این مرحله انتخابی جدید بکنند؟ 

چه شده که مردم تصمیم گرفته اند تحت هر شرایطی وضع فعلی را تغییر دهند؟ 

شاید به این خاطر که آنها میخواهند از سرمایه های انسانی شان استفاده کنند یا اینکه نماینده فعلی در انجام وظایفش کوتاهی کرده و نتوانسته دل مردم را به دست آورد 

ویا مردم فهمیده اند که قطار مدیریت تالش بزرگ از ریل خارج شده و تالش دارد به فرط سقوط می رسد و به جای پیشرفت رو به عقب حرکت می کند و مسئولین هر قدر بخواهند با پنهان کاری و تبلیغات معکوس این امر را به شکل دیگری بیان کنند اما مردم مشکلات را با پوست و گوشت خود لمس می کنند. 

شایددر این برهه از زمان  کاندید دل بخواه مردم نتواند به صحنه بیاید چون چند سالیست حجابی بین مردم تالش و امیر کبیرشان ایجاد شده و این مرد بزرگ را از صحنه انتخابات تالش گرفته است.اویی که باران وار بر  مردم می بارید و لی اکنون دور از مردم است و تالش در خشک سالی می زید و مردم طالب بازگشت این ابر پر باران هستند اما حجابی چون عدم اخذ صلاحیت مانع به صحنه آمدن او می شود.در انتخابات گذشته بودند افرادی که شاید در میان مردم چندان محبوبیت نداشتند اما با حمایت او تا آستانه پیروزی رفتند. 

اکنون که تبلیغات غیر رسمی کاندیدها آغاز شده است صحبتمان این است چرا برخی از کاندید ها برای بالا بردن خود کاندیدهای دیگر را پایین می کشند؟ 

مگر هرکس نباید از سوابق و توانایی خودش بگوید پس چرا تخریب؟ چرا ترور شخصیت؟ 

این نشان دهنده ضعف کاندید است چون اگر کسی کارنامه درخشانی برای ارائه داشته باشد نیازی به تخریب نیست.مثلا اگر در یک مسابقه دومیدانی ورزشکاری از قدرت وتوانایی خود مطمئن باشد نیازی نمی بیند در مسیر رقیب خود مانعی قرار دهد. 

چرا در زمان انتخابات و ایام تبلیغات بزرگترین و شیک ترین مغازه ها ستاد انتخاباتی کاندید می شود اما بعد از انتخابات مردم فراموش می شوند و بعد از چهار سال دوباره به سراغ مردم  

می آیند؟ مگر مردم فقط در زمان انتخابات شریف هستند؟ چرا قول های داده شده عمل نشده ؟ چرا تالش هنوز هم از کم ترین امکانات محروم است؟چرا دانشگاهیی در حد واندازه تالش نداریم؟شهر های اطراف را ببینید دانشگاه های انزلی و آستارا را با تالش مقایسه کنید چقدر تفاوت دارد؟ 

چرا با وارد شدن به حریم خصوصی افراد قصد تخریب سایرین را دارند؟ مگر تا به امروز برای تالش چه کردند؟ 

تالش دارای شرایط مناسب جغرافیایی است جنگل و طبیعت بکر از طرفی ساحل دریا از طرف دیگر  مناطق ییلاقی و باستانی از طرفی 

می شد از این امکانات استفاده بهینه ببریم اما چه شد؟برنامه هایشان چه بود؟اصلا برنامه ای داشتند؟ برای فارغ التحصیلان چه فکری شده؟مشکل بیکاری جوانان؟تحصیل کردگان و  

تحصیل نکردگان جملگی بیکارند و مجبورند به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند. بیکاری بزرگترین معضلات را برای جامعه به بار می آورد. بوی تعفن اعتیادو فساد در جامعه بیداد میکند.

دیگر بس است بیاییم این بار درست فکر کنیم. می شود تالش را دگرگون ساخت توسعه داد در تالش تحول فکری ایجاد کرد. باید این سیستم پلید انتخاباتی بر چیده شود. همه مشکلات ناشی از بد اخلاقی و ناهنجاری دوران انتخابات است. 

مردم باید آگاهانه و به دور از هرگونه تهدید و توهین وحیله و فریب و فشار دست به انتخابی اصلح بزنند قدرت و زور وپارتی وپول نباید وارد انتخابات شود. 

کسی که میخواهد نماینده مردم در مجلس باشد باید از علم و دانش کافی برخوردار باشد.تجربه و توان کافی داشته باشد.سابقه اجرایی داشته باشد وبه قوانین جمهوری اسلامی پایبند باشدو در چهارچوب قانون گام بردارد.تا مردم آگاه و با فرهنگ تالش مستقلانه و درست تصمیم بگیرند. 

بنده به عنوان یک عضو کوچک از تالش بزرگ به شما نوید ومژده می دهم که با برگزاری انتخاباتی سالم و درست, تالش شاهد روزهای خوبی خواهد بود. تالش تئوریسین های بزرگی دارد.مطمئن باشید انتخاب اصلح راه را برای بازگشت تالشانی که مهاجرت کردند هموار می کند و تالش می تواند از نعمت های انسانی اش بهره ببرد پس بیاییم دیگر اشتباه نکنیم .  

به امید سر بلندی و سر افرازی تالش

نظرات 3 + ارسال نظر
برادر جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:24 ق.ظ

اقای یاری اهل ماسال است بهتر است در شهر خودش کاندید شود تالش به ایشان نیاز ندارد . حالا که تالش دو نماینده می خواهد برود شهر خودش کاندید شود . اگر در شهر خودش وزادگاه خودش او را دوست ندارند ما چرا او را دوست داشته باشیم تا بر گردن تالشیها سوار شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طرفدار پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.rauftaleshbozoorg.blogfa.com

با سلام

رحمان سعادتی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:56 ق.ظ

باسلا وعرض ادب خدمت جناب یاری وطرف داران فودال اش برادراته وخیرخواهانه استدعا دارم این دفعه برای رای شکنی نیایدبگذاردیک فردولایتمداروحلال حرام دان بمجلس برودخودنیزبه اندوخته هایش یاسداری بکندکه خدای ناکرده ازکف اش بیرون نرودکه بحال امروز بنده وحال قبل از نمایندگی خودگرفتارنیاید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد