تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

تالش سبز

شهر من در دل من جا داری

دروغ ۱۳ ماهنامه تالش به واقعیت مبدل شد

   

امروزوقتی به خیابان رفته بودم؛جلوی باجه روزنامه فروشی چندلحظه مکث کردم و به مجله ها وروزنامه ها نگاه کردم اما جای یک مجله خالی بود؛آری آن جای ماهنامه تالش بود. 

باخودم گفتم اگر قرار بود ماهنامه تالش منتشر شودعکس روی جلدش چه می شد؟ شهرام آزموده در قسمت یادداشتهای سردبیر چه می نوشت؟آیا در قسمت شنیده ایم که... اخبار جدید انتخابات چاپ می شد؟پیامک چه؟و... 

تک تک صفحات را در ذهنم مرور کردم؛یک هفته نامه تیلار ویک هفته نامه اطهر خریدم و به سمت خانه آمدم.وقتی به خانه رسیدم؛مجله های تالش را برداشتم تا به یاد گذشته آنها را مرور کنم. 

شماره ۴۱ را ورق می زدم که در صفحه ۲۸ یک مطلب نظرم را جلب کرد. 

                                        دروغ ۱۳ ماهنامه تالش 

یکی دو روز مانده به سیزده فروردین سال ۸۸ در وبلاگ ماهنامه تالش متنی را نوشتیم که در آن خبری مبنی بر عدم انتشار ماهنامه به شرح زیر آمده بود. 

                                 «ماهنامه تالش دیگر منتشر نمی شود» 

بدینوسیله به اطلاع خواندگان ماهنامه تالش و همه همراهان این وبلاگ می رسانیم که ماهنامه تالش دیگر منتشر نمی شود. 

یکی از نزدیکان شهرام آزموده سردبیر ماهنامه تالش که نخواست نامش ذکر شود گفت:سر دبیر ماهنامه تالش در یک جمع خصوصی با همکاران خود از ادامه انتشار این نشریه اعلام خستگی نموده ومشکلاتی چون نداشتن خواننده و برگشت ۹۹ درصدی شمارگان ونسخ نشریه را بزرگترین عامل تعطیلی این ماهنامه اعلام نموده است وی در ادامه افزود:ادامه روند انتشار ماهنامه تالش بستگی به نظرات خوانندگان آن نشریه دارد که می توانند با خواندن این مطالب نظراتشان را درباره این پست بنویسندو دیدگاه های شان را درباره انتشار و یا عدم انتشار ماهنامه تالش بیان نمایند.چرا که با بررسی دیدگاهها و نظرات خوانندگان ممکن است درباره این تصمیم تجدید نظر صورت گیرد. 

اما اکنون که حدود دو سال از انتشار آن شماره می گذرد مدتهاست که  دیگر ماهنامه تالش چاپ نمیشود اما دلیلش نه خستگی سردبیر است نه نداشتن خواننده و نه بر گشت ۹۹درصدی شماره و نسخ. 

امروز تالش دیگر چاپ نمی شود چون به مشکلات با سراحت می پرداخت عده ای را تیتر نمی کردو مشکلات را به تحریر در می آورد . 

دکتر شریعتی می گوید: به من بگو نگو ؛نمیگویم.اما نگو نفهم که من نمیتوانم نفهمم من میفهمم. آری تالش تعطیل شد چون نمیتوانست نفهمد تالش می فهمید. 

و امروز تالش تعطیل شدو دیگر منتشر نمی شود اما هیچ گاه از ذهن خوانندگان بیرون نخواهدرفت. 

به گفته کوروش بزرگ:انان که با افکاری پاک و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند را هرگز هراسی از فراموشی  نیست چرا که جاودانند. 

پس ای ماهنامه تالش تو را هراسی نباشدچرا که همیشه در ذهن خوانندگان جاویدی.

نظرات 6 + ارسال نظر
بنده خدا پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ http://lastfitnah.blogsky.com

با سلام
وبلاگ بسیاز زیبایی دارید
مدیر وبلاگ فتنه اخر هستم خوشحال میشوم به وبلاگ ما سر بزنید اماده تبادل لینک هستیم
ازین پس میتوانید با تایپ عبارت فتنه اخر در گوگل اولین نتیجه را وبلاگ ما بیابید
موفق و شاد و پیروز باشید

تالش شناسی یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ق.ظ http://www.taleshshenasi.blogfa.com

جناب فرید حبیبی گرامی
سلام و ارادات خالصانه ام را بپذیرید.
سپاسگزارم که به یاد من و ماهنامه تالش افتادی و یادی از من پیر مرد کردی. بی نهایت سپاس.
این یکی از بزرگترین هدایا به من بود که در سال جدید دریافت کردم. باور کن بخش اعظمی از خستگی های تنم را زدودی. دست مریزاد. از آن جهت این ها را نوشتم که خوشحالم هنوز هستند کسانی که دلشان برای ماهنامه تالش تنگ شده است. به امید روزی که ماهنامه تالش دوباره منتشر شود و یا ماهنامه ای دیگر بتواند خاطرات ماهنامه تالش را برای تالشان زنده کند.

شهر من تالش دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ب.ظ http://shahremantalesh.blogsky.com

جناب آقای آزموده با عرض سلام و احترام
از اینکه به وبلاگم سر زدید بسیار خوشحالم. امید وارم ماهنامه تالش دوباره منتشر شود تا دوباره از خواندن آن لذت ببریم

احمد دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:00 ب.ظ

با سلام و عرض ادب و احترام.
بزرگی فرموده است: هرگز از مرگ نهراسیدم، باری هراس من از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن از آزادی انسان افزون باشد.

همۀ آزاد مردان و آزاداندیشان جهان دانسته و میدانند و خواهند دانست که روشنایی آفتاب و آزاداندیشی قرین همدیگرند. همانگونه که آفتاب هیچوفت پشت ابر نمانده ، آزادی نیز تسخیر ناپذیر است. این پیام اشرف پیامبران الهی است که میفرماید: کفر ممکن است ادامه دار باشد اما ظلم هرگز.انسانها میدانند که تاریخ متشکل از زندگی انسانها با سلیقه ها و عملکردهای مختلف است و توحش ، ترور ، تزویر و تحریف ظالمان تاریخ چون نگینی است بر انگشتر تاریخ و این قدرت بلامنازع تاریخ است که توانسته تا امروز پرچمش را در مقابل ظالمان همچنان برافراشته نگه دارد.آری ،تالش و تاریخ و تمدن تاریخ زنده است و خواهد بود، انشائ الله، چون آزادی زنده است ،چون فکر زنده است و میتراود.
دست شما و همۀ آزاد مردان آزاد اندیش بخصوص جناب آقای شهرام آزموده را از دور میبوسم و سلامتی،عزت و سربلندی روزافزون شما و خانوادۀ معززتان را از خداوند مهربان خواستارم.

با تشکر و احترامات فراوان
فرزند تالش

عزیز احمدزاده جوکندان تالش دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:26 ب.ظ

با درود و عرض ادب بر شما جناب حبیبی. چمن تالش برا زنده بمونی زنده بمونی. از نی شمنه هستیمه و شمه نه خشیمه. ماهنامه تالش هیچ زمان از یاد تالشان تمام دنیا نمیره و هیچ کس این مهنامه بین المللی را فراموش نمیکنه . ما همه تالشیم و برای وطن خود چ ایران و چ تالش ایران جانمان را فدا میکنیم . درود بر شما که برای تالشان این وب سایت را دارید تا ارتباطی باشد برای همه تالشان درود برل شما . درود برشما

همشهری تالش سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

درودبرتوازموده جان اگرفکرمیکنی درست می نویسی بنویس عزیزم اهل قلم تابایان دنیازنده است هرگزنمی میرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد